De Passerel

Victoria Boys en De Passerel 
Voor cliënten die van voetbal houden, graag buiten zijn en het belangrijk vinden iets te betekenen voor anderen, is werken bij voetbalvereniging Victoria Boys op het lijf geschreven.
 
De kleedkamers schoonhouden, de was doen, kantinewerk, voorraadbeheer, onderhoud van jeugdhonk, dug-outs en het terrein… De medewerkers van de Passerel maken dat niemand heen kan om hun dagelijkse bijdrage aan de club. Ze worden enorm gewaardeerd en horen er helemaal bij.
 
Een voetbalclub is natuurlijk een dynamische omgeving; er gebeurt altijd wel wat. Maar Victoria Boys ligt aan de rand van het Orderbos. Wat gaat van die locatie een rust uit!
 
Algemene visie van de Passerel
 De Passerel ziet zich als een maatschappelijke onderneming waarbij de maatschappelijke verantwoordelijkheid enerzijds en de ondernemersgedachte anderzijds leidraad van handelen zijn. De Passerel is zich ervan bewust dat zij haar bestaansrecht voor een groot deel ontleent aan de samenleving. Een van de maatschappelijke verantwoordelijkheden van de Passerel is het zorgen voor een dekkend dienstverleningsaanbod, al dan niet tot stand komend met samenwerkingspartners. Vanuit de ondernemersgedachte is de continuiteit van de organisatie vanzelfsprekend het uitgangspunt. Deze continuiteit wordt geborgd door klanttevredenheid en het aansluiten op de behoefte van de markt. De Passerel ziet zichzelf dan ook als een marktgeoriënteerde organisatie die luistert naar de klant en zijn behoeften om deze vervolgens te clusteren in klantgroepen. Op basis van hiervan wordt er een keuze gemaakt om een product al dan niet in de markt te brengen.
 
In ons handelen laten wij ons leiden door de opvatting dat mensen met een handicap dezelfde kansen moeten kunnen krijgen als mensen zonder handicap.
 
Dit betekent dat mensen met een handicap:
    • Dezelfde rechten en plichten hebben als mensen zonder handicap;
    • Het recht hebben om hun eigen leven vorm te geven
    • Zelf moeten kunnen kiezen hoe zij willen wonen, werken of onderwijs kunnen genieten;
    • Moeten kunnen sporten en op vakantie kunnen gaan;
    • Informatie moeten kunnen krijgen op een begrijpelijke manier;  
Concreet betekent dit dat in onze omgang met cliënten en klanten begrippen centraal staan als respect, normalisatie, participatie en volwaardig burgerschap. Ook betekent dit dat wij rekening houden met:
  • De historie en de ontwikkelingsmogelijkheden van de cliënt;
  • De voor hem specifieke levensfase;
  • De wensen van de individuele cliënt en/of vertegenwoordiger;
  • Onze professionele verantwoordelijkheid.
In de relatie met cliënt en zijn persoonlijke context (zijn naasten) staat partnerschap centraal. De Passerel ziet partnerschap als het gelijkwaardig met elkaar omgaan op verschillende gebieden met respect voor ieders verantwoordelijkheden en posities.
 
In de relatie met de cliënt/klant betekent dit dat de dialoog met de klant wordt aangegaan en er samen gekeken wordt hoe en in welke mate er invulling gegeven wordt aan de dienstverlening. Partnerschap is echter niet alleen van toepassing in de relatie cliënt/klant en de Passerel maar ook in relatie met anderen zoals o.a. personeel. De dienstverlening vormt samen met het personeel de belangrijke aandachtsgebieden binnen de organisatie. De algemene visie heeft echter invloed op alle aandachtsgebieden en is daarmee intergraal.
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!